هر آنچه برای نگهداری از پلوپز نیاز دارید را بدانید
نوشته شده توسط : ادمین

 

همانطور که می دانید پلوپزها لوازم آشپزخانه مستحکمی و کاربردی هستند که تا زمانی که به درستی نگهداری شوند، می توانید انتظار داشته باشید چندین دهه دوام بیاورند. به طور کلی برای حفظ ظاهر و عملکرد پلوپز، رعایت موارد زیر به شدت توصیه می شود:

• قبل از تمیز کردن پلوپز، آن را از برق جدا کرده و بگذارید خنک شود. سپس اقدام به تمیز کردن آن کنید.

• هنگام شستن دیگ داخلی از آب گرم و مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

• در هنگام نظافت از پاک کننده ها و سیم ظرفشویی نامناسب استفاده نکنید.

• هنگام نظافت نمای بیرونی بهتر است از پارچه تمیز و مرطوب استفاده کنید.

• قبل از استفاده صفحه حرارتی را کاملا تمیز کنید.

• بقایای غذا به طور کلی می تواند در فرآیند پخت اختلال ایجاد کند، بنابراین مطمئن شوید که پلوپز شما کاملا تمیز شده است.

نکاتی برای نگهداری صحیح از پلوپز

نگهداری منظم پلوپز یکی از مهم ترین مواردی است که آن را همیشه آماده کار می کند. همچنین تضمین می کند که غذای پخته شده در آن طعم عالی دارد. در واقع با تمیز کردن مرتب پلوپز خود از شر بوی ناشی از باقی مانده غذا خلاص می شوید. چون برنج نپخته و آبکی در جاهای صعب العبور و کنار دستگاه گیر می کند. با توجه به ضرورت همین موضوع، در این قسمت به بررسی سریع نحوه تمیز کردن پلوپز خواهیم پرداخت:

مطالعه کنید: رفع مشکل پرش فیوز بعد از روشن شدن پلوپز

بگذارید پلوپز به دمای اتاق برسد!

برای تمیز کردن دستگاه، ابتدا پلوپز خود را از برق بکشید و صبر کنید تا تمام قسمت‌ها (درب داخلی، دیگ داخلی و درب بخار) به دمای اتاق برسند و خنک شوند.

به آرامی قطعات را جدا کنید

پس از خنک شدن پلوپز، قابلمه داخلی، درب داخلی، درب، واشر (در صورت وجود)، تله بخار را بردارید.

عملیات شستشو را شروع کنید

محلول ضدعفونی کننده ای متشکل از 2 قاشق غذاخوری سفید کننده، 2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و آب داغ تهیه کنید و قسمت های مختلف را به مدت 2 تا 3 ساعت در آن خیس کنید. سپس کاملاً بشویید و خوب خشک کنید. به یاد داشته باشید که هرگز از سیم ظرفشویی برای تمیز کردن ته دیگ داخلی پلوپز استفاده نکنید. زیرا هر یک از این اعمال می تواند منجر به آسیب دائمی به پوشش نچسب داخل دیگ شود و در نهایت مجبور خواهید شد راهی نمایندگی تعمیرات پلوپز شوید.

قطعات را خشک کنید

قبل از اینکه قطعات پلوپز را دوباره کنار هم قرار دهید، مطمئن شوید که تمام قطعات کاملا خشک شده اند. در همین حال، توصیه می کنیم هر قسمت را به طور جداگانه با استفاده از یک پارچه نرم تمیز کنید.

داخل و خارج پلوپز را با دستمال تمیز کنید

با استفاده از یک حوله یا پارچه مرطوب، داخل و خارج پلوپز را پاک کنید. همچنین سیم برق را با یک پارچه خشک پاک کنید. دانه های غذای باقی مانده روی صفحه گرمایش و سنسورهای مرکزی را بردارید.

چگونه از چسبیدن برنج به کف پلوپز جلوگیری کنیم؟

یکی از رایج ترین دلایل چسبیدن برنج به کف پلوپز این است که آب کافی در برنج وجود ندارد. بنابراین اگر دیدید غذا به زمین چسبیده است، به آن آب اضافه کنید. از طرفی باید بدانید که معمولا اگر برنج نشاسته زیادی داشته باشد ممکن است بچسبد. بنابراین می توانید قبل از پختن برنج را در آب خیس کنید تا مقداری از نشاسته آن خارج شود. راه حل دیگر برای جلوگیری از چسبیدن برنج این است که از مقدار کمی روغن یا یک برش نازک کره استفاده کنید تا برنج به ته نچسبد. اما به یاد داشته باشید که از روغن یا کره زیاد استفاده نکنید زیرا می تواند بر طعم برنج شما تأثیر بگذارد. امروزه بیشتر پلوپزها طوری طراحی شده اند که در مدت زمان مشخصی برنج را تهیه می کنند تا برنجی پف دار و خوشمزه برای شما به ارمغان بیاورند. بنابراین اگر پلوپز زمان دار دارید، غذا را به موقع دریافت خواهید کرد.

مطالعه کنید: علت چسبیدن برنج به پلوپز





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: